Warsztaty żywieniowe dla klientów OPS

W dniu 12 grudnia 2017 roku odbyły się warsztaty żywieniowe dla klientów OPS korzystających z Programu Operacyjnego Pomoc Żywnościowa 2014 – 2020.

W ramach tego Programu prowadzona jest na terenie Kampinosu dystrybucja żywności oraz działania towarzyszące promujące kompetencje w zakresie prowadzenia gospodarstwa domowego.

Jednym z takich działań były warsztaty żywieniowe prowadzone przez profesjonalnego dietetyka, który zachęcał do skorzystania z bardzo prostych rad,

które gwarantują zdrowie i dobre samopoczucie, pozwoliliśmy sobie przedstawić poniżej wykorzystania dla każdego:

 

1. Codzienna aktywność fizyczna i odpowiednia dieta pomaga w zachowaniu pełni zdrowia i kondycji.

 

2. Podstawą prawidłowej diety jest różnorodność spożywanych produktów. Jedz 4 – 5 posiłków dziennie w odstępach nie dłuższych niż 3-4 godziny.

Dzień zaczynaj od śniadania (do godziny od wstania),a kończ na lekkiej kolacji (2-3 godziny przed snem).

 

3. Pamiętaj o codziennym spożywaniu dużej ilość warzyw i owoców. Zalecana jest przewaga warzyw nad owocami. Pamiętaj, aby spożywać owoce maksymalnie do podwieczorku.

Właściwa proporcja warzyw do owoców w codziennej diecie powinna wynosić 3/4 warzyw i 1/4 owoców.

 

4. Pełnoziarniste produkty zbożowe (np. chleb razowy, chleb pełnoziarnisty, grube kasze, ryż brązowy) powinny być dla ciebie jednym z głównym źródłem energii.

 

5. Każdego dnia co najmniej dwa razy spożywaj mleko i jego przetwory: jogurty, kefiry, sery białe.

 

6. Spożywaj mniej tłuszczów zwierzęcych (smalec, tłuste mięsa), a więcej tłuszczów roślinnych (olej rzepakowy tłoczony na zimo, oliwa z oliwek).

 

7. Źródłem białka w twojej diecie powinny być: mięso drobiowe, jaja, ryby oraz nasiona roślin strączkowych np. soja, groch, fasola. Ograniczaj spożycie tłustego mięsa czerwonego i przetworzonych produktów mięsnych do 0,5 kg tygodniowo.

 

8. W codziennej diecie ograniczaj spożycie soli (np. produktów typu instant, dosalania gotowych produktów). Nie dosalaj potraw i kupuj produkty z niską zawartością soli.

 

9. Unikaj spożywania słodyczy (źródła „pustych” kalorii). Słodycze zastępuj owocami i orzechami.

 

10. Pij wystarczającą ilość wody – minimum 1,5 litra dziennie. Ogranicz spożycie słodkich płynów. Wybieraj głownie wodę mineralną niegazowana, soki owocowe i warzywne. Unikaj alkoholu.

 

11. Pamiętaj o aktywności fizycznej dostosowanej do kondycji i zdolności – minimum 35-40 minut dziennie.

 

Kolejnym ważnym elementem spotkania był trening budżetowy, który przybliżył informacje jak zarządzać własnym budżetem domowym, jak kontrolować wydatki,

na czym możemy zaoszczędzić, na co zwracać uwagę podczas dokonywania zakupów.

Istotną kwestię stanowiły informacje dotyczące zaciągania pożyczek i kredytów, spłat rat oraz niebezpieczeństw wynikających z niespłacania należności.

 

Zapraszamy do obejrzenia zdjęć w galerii

Typ artyukuły: